Markedsføring og -analyse

Denne side er først og fremmest henvendt til Markedsførings-studerende på act2learn ved University College Nordjylland.

Men alle er velkomne til at lade sig inspirere!

Nedenfor har jeg lagt undervisningsmaterialet ud til de enkelte lektioner.

Klik på den enkelte lektion for at downloade materialet.Materialet markeret med rødt kan downloades!

(OBS!! Dokumenterne er i PDF-format, hvilket kræver Acrobat Reader på din PC. Acrobat Reader kan gratis downloades her! )

Lektionsplan for Markedsføring og -analyse Efterår 2013

Lektion

Emne

Ekstra

1

Introduktion

CCDVTP

2

Markedsinformation

Markedsanalyse

3

Markedsundersøgelser 1

Spørgeundersøgelser

4

Markedsundersøgelser 2

Statistikbanken

5

Markedspotentiale

Beregning af markespotentiale

6

Købsadfærd (B2C)

Ramt i købehjernen

7

Købsadfærd (B2B+B2G)

Hvad med B2B?

8

Forretningsmodeller

The Business Model Canvas

9

Segmentering

Segmentering

10

Positionering

Positionering

11

Branding

Branding vejledning

12

Internationalisering

Eksport – en guide

13

Markedsudvælgelse

Markedsudvælgelse

14

Indtrængningsstrategier

Internationale salgskanaler

15

Projekt

Supplerende materiale

Studieordning

Værktøjskassen (Modelsamling)

Slides og materiale kan benyttes i overensstemmelse med Copydans regler for anvendelse!

Litteratur:

International markedsføring, Finn Rolighed m.fl., 4.udgave, Trojka 2011, ISBN 978-87-92098-46-7

Cases og opgaver til International markedsføring, Finn Rolighed m.fl., 4.udgave, Trojka 2011, ISBN 978-87-92098-47-4

 

Annonce

 

Annonce